بهترین اپلیکیشن حضور و غیاب | The best attendance application

بهترین اپلیکیشن حضور و غیاب

امروزه سازمان های کوچک و بزرگ بسیاری از نرم‌افزارهای حضور و غیاب استفاده می‌کنند. اما در برخی موارد کنترل تردد کارمندانی که خارج از اداره و سازمان مشغول به کار هستند دشوار است. چگونه می‌توان بهترین اپلیکیشن حضور و غیاب را برای کنترل انتخاب کنیم؟ در این مقاله ویژگی های بهترین اپلیکیشن‌های حضور و غیاب برای شما توضیح خواهیم داد.

0 امتیاز
زون شنبه 30 مهر 1401 476 بازدید

بهترین نرم افزار حضور و غیاب

امروزه سازمان های کوچک و بزرگ از نرم‌افزارهای حضور و غیاب برای کنترل تردد کارمندانی که در داخل و خارج از اداره و سازمان مشغول به کار هستند استفاده می‌کنند.بهترین نرم افزارهای حضور و غیاب قابلیت های قدرتمندی برای ثبت حضور و غیاب، محاسبه ساعت کاری، ثبت وظایف و مدیریت تیم را به شما ارائه می دهند.


بهترین-اپلیکیشن-حضور-و-غیاب.png


بهترین اپلیکیشن حضور و غیاب

در این قسمت به صورت خلاصه به توضیح برخی از ویژگی بهترین اپلیکیشن حضور و غیاب می پردازیم و در ادامه به صورت کامل توضیح خواهیم داد:

بهترین نرم افزار حضور و غیاب باید دارای داشبورد مدیریت سفارشی باشد.

بهترین برنامه حضور و غیاب باید بتواند حجم کاری تیم را متعادل کند.

بهترین اپلیکیشن حضور غیاب باید مدیریت درخواست های کارمندان را به صورت آسان انجام دهد.

بهترین سیستم حضور و غیاب باید بتواند کارمندان دورکار و خدمات میدانی مانند ویزیتورها را کنترل نماید.

بهترین نرم افزار حضور و غیاب با نرم افزار های دیگر براحتی لینک شود.

بهترین نرم افزار حضور و غیاب باید قابلیت چت داخلی برای برقراری ارتباط با اعضای تیم داشته باشد.

همچنین از معیارهای انتخاب اپلیکیشن حضور و غیاب مناسب در درجه اول دارا بودن محیط کاربری دوستانه است.


اگر از سیستم های حضور و غیاب دستی یا آفلاین برای کارهای گسترده استفاده می‌کنید، از دیگر رقیبان خود بسیار عقب هستید. اپلیکیشن های حضور و  غیاب مبتنی بر وب به شما کمک می کند تا خطاهای انسانی را از بین ببرید و ساعات اداری را کاهش دهید، بنابراین می توانید زمان بیشتری را به سایر زمینه های کسب و کار خود اختصاص دهید. در این مقاله، شما را با بهترین اپلیکیشن حضور و غیاب موبایل در بازار ایران آشنا می کنیم و توضیح می دهیم که چگونه می تواند برای شرکت شما مفید باشد.


چگونه بهترین اپلیکیشن حضور و غیاب را انتخاب کنیم؟

کنجکاو هستید که چطور می توان بهترین اپلیکیشن حضور و غیاب را انتخاب کرد؟ خوشحال هستیم که روش های شناسایی خود را برای شما به اشتراک بگذاریم. ابتدا، در گوگل جست‌وجو کردیم تا فهرستی طولانی از محبوب‌ترین سیستم‌های حضور و غیاب با رتبه‌بندی مثبت کاربران بدست آوردیم. سپس، هر وب‌سایت نرم‌افزار را با جزئیات بررسی کردم و هر سیستم را در محدوده معیارهای انتخاب خود ارزیابی کردیم.

ما همچنین از سالها تجربه مدیریت منابع انسانی خود در بررسی و تأیید (و اغلب تصحیح) لیست های زمانی کارکنان استفاده کرده ایم. این به ما کمک کرد تا ویژگی‌هایی را که ارزش زیادی برای کارکنان مدیریت منابع انسانی و کارمندان می‌افزایند، مشخص کنیم. و در نتیجه توانستیم اپلیکیشن زون را با قابلیت های خاصی که دارد به شما معرفی کنیم.

اگر در مورداپلیکیشن حضور و غیاب آنلاین زون و نحوه عملکرد آن به سوال و اطلاعات بیشتری نیاز دارید، کافی است به بخش سوالات متداول سایت بروید.


معیارهای انتخاب بهترین اپلیکیشن حضور و غیاب

در اینجا خلاصه‌ای از معیارهای اصلی انتخاب و ارزیابی است که برای تهیه لیست بهترین اپلیکیشن حضور و غیاب موبایلی برای این مقاله استفاده کردم:


حتما بخوانید: مقاله حضور و غیاب با موبایل جهت انتخاب بهترین اپلیکیشن حضور و غیاب 


قابلیت استفاده:

از آنجایی که مدیریت حضور و غیاب یک ضرورت بی پایان در همه ی کسب و کارهاست، مهم است که سیستمی را انتخاب کنید که یک تجربه کاربری مثبت و جذاب (UX) را برای همه کاربران ایجاد کند. برای ارزیابی قابلیت استفاده یک سیستم نرم‌افزاری، رابط کاربری آن (UI)، از جمله نحوه سازماندهی منوهای آن و اینکه چقدر آسان است باید تجزیه و تحلیل کنیم.

اپلیکیشن حضور و غیاب آنلاین زون، دارای رابط کاربری دوستانه و منوهای منظم است که در اولین کارکرد با آن امتیاز بالایی به آن‌ می دهید.


دسترسی به موبایل:

اغلب، کارمندان دفتری نیستند. و ممکن است از راه دور، در یک کارخانه، شرکت یا در موقعیت های خدمات محور کار کنند. به همین دلیل مهم است که نرم افزار مدیریت حضور و غیاب را در نظر بگیرید که شامل برنامه های تلفن همراه یا حداقل ویژگی های سازگار با موبایل باشد. اپلیکیشن زون با سیستم عامل تمام موبایل های اندروید و آی او اس سازگار بوده و در صورت هر گونه مشکل کاربر می تواند با نسخه (PWA) که در مورد آن در مقاله ی وب اپلیکشن پیش رونده یا PWA چیست؟ به طور کامل توضیح داده ایم و نسخه‌های دسکتاپ مبتنی بر ابر نیز استفاده کند.

اپلیکیشن زون نیز دارای ویژگی‌های پیشرفته‌ای مانند ساعت ورود از طریق تشخیص چهره یا سلفی، یا جی پی اس و قابلیت‌های مدیریت حضور و غیاب جغرافیایی ارائه می‌کند.


لینک شدن نرم افزار:

داده های سیستم حضور و غیاب نباید فقط به سیستم خودش محدود باشد و قابلیت لینک شدن با سیستم های مهم منابع انسانی که استفاده می کنید باید دارا باشد مانند نرم افزار حقوق و دستمزد، سیستم های مدیریت منابع انسانی یا سیستم های مدیریت عملکرد. ادغام با سایر ابزارهای بهره وری کارمندان، مانند پلتفرم های ارتباطی، تقویم ها و سیستم های مدیریت وظیفه نیز ارزش بیشتری به شما می دهد.

اپلیکیشن حضور و غیاب ابری زون دارای تمام ویژگی های گفته شده می باشد و با قابلیت سفارشی سازی می توانید دیتا ها رو با نرم افزار های خاص خود لینک کنید.


ارزش نسبت به هزینه

گاهی اوقات همه چیز به قیمت تمام می شود. به همین دلیل مهم است که قبل از اینکه زمان زیادی را برای جستجو در نرم افزار مدیریت حضور و غیاب صرف کنید، درک واقع بینانه ای از بودجه خود داشته باشید

برای صاحبان مشاغلی که تیم های کوچکی را اداره می کنند، ممکن است بتوانید با استفاده از طرح رایگان کنار بیاید. با این حال، برنامه‌های پولی همیشه بازدهی بهتری از سرمایه‌تان به شما می‌دهند، اگر بتوانید آن را بپردازید.

قبل از اینکه متعهد به امضای قرارداد شوید، سعی کنید ابتدا یک نسخه اپلیکیشن حضور و غیاب آزمایشی رایگان در اختیار داشته باشید. این به شما یک تجربه دست اول از نحوه کارکرد نرم افزار قبل از اجرای آن برای بقیه نیروی کارتان می دهد.


حتما بخوانید: مقاله بهترین نرم افزار های حضور و غیاب در سال 2023


مروری بر بهترین نرم افزار حضور و غیاب آنلاین زون

اپلیکیشن زون یک سیستم یوزر فرندلی و قوی برای ثبت حضور و غیاب و مدیریت پرسنل است. که به مدیران و صاحبان مشاغل این اجازه می دهد تا مدیریت مرخصی و ماموریت کارمندانشان را به صورت خودکار انجام دهند و براحتی بتوانند در هر لحظه و هر مکان گزارشات لازم را در اختیار داشته باشند.

این سیستم شامل یک برنامه وب است که بر روی یک سرور ابری قرار گرفته و سازگار و قابل استفاده با مرورگرهای وب می باشد، و همچنین دارای برنامه ی موبایل اندروید و آی او اس است که به کارمندان اجازه می‌دهد از طریق گوشی موبایل ترددشان را ثبت و درخواست مرخصی و ماموریت بدهند.

زون، اپلیکیشنحضور و غیاب مبتنی بر موقعیت جغرافیایی با استفاده از فناوری هوش مصنوعی در تشخیص چهره  است. و برای مشاغلی که تیم های پراکنده ای از کارمندان و پیمانکاران را استخدام می کنند طراحی شده است. این اپ امکان مدیریت منابع انسانی و محاسبه حقوق و دستمزد را در یک پلتفرم امن و متمرکز به شما می دهد.

چرا زون را انتخاب کردم: کاربران می توانند زون را به هر یک از پلتفرم های منابع انسانی موجود خود متصل کنند تا عملکرد را گسترش دهند و امکان همگام سازی دو طرفه داده ها را فراهم کنند. نرم افزار مبتنی بر ابر زون می تواند به طور یکپارچه با نرم افزارهای دیگر شما لینک شود.

ویژگی‌ها شامل مدیریت حضور و غیاب، مدیریت زمان مرخصی و هزینه‌ها، فهرست کارمندان، نمودارهای سازمانی، پروفایل پرسنل،گزارش هوشمند با تعداد روز کاری و داشبوردهای سفارشی‌شده است. هشدار اضافه کاری، زمان‌بندی خودکار، نوبت کاری، ردیابی و بهینه‌سازی هزینه نیروی کار، راهنمایی و محاسبه دستمزد از جمله ویژگی های زون می باشد.

همچنین زون با قابلیت چت داخلی برای برقراری ارتباط با اعضای تیم عالی است، اگر نیاز دارید دائماً با اعضای تیم در تماس باشید ویژگی چت داخلی است. عملکرد چت درون برنامه ای می تواند به شما کمک کند تا با اعضای تیمی که دیر به سر کار می آیند یا همانطور که انتظار می رود در محل کار تعیین شده خود نیستند، ارتباط برقرار کنید.

این نرم افزار به طور خاص به مشاغلی که تیم های ساعتی را استخدام می کنند، مانند خرده فروشی، خدماتی، رستوران ها، مراقبت های بهداشتی و ارائه دهندگان خدمات حرفه ای پاسخ می دهد. این پلتفرم روی هر دستگاهی، خواه رایانه، تلفن هوشمند یا تبلت، قابل نصب و راه انداری است، بنابراین کارمندان می‌توانند بدون در نظر گرفتن محل کار یا تجهیزات، به راحتی ورود و خروج خود را ثبت کنند.


بهترین اپلیکیشن های حضور و غیاب آنلاین خارجی کدامند؟

نمونه های خارجی نرم افزار های آنلاین بسیار متنوع و فراوان است. اما اگر بخواهیم چند سیستم خوب از سایتهای خارجی در سال 2023 نام ببریم، میتوان به اپلیکیشن های Harvest، Toggl، TimeCamp و Calamari اشاره کرد.


نتیجه گیری

ردیابی حضور و غیاب یک جنبه حیاتی در هر کسب و کاری است. این می تواند به شما کمک کند تا روندهای رفتاری را شناسایی کنید، و بینش هایی را در مورد بهره وری کارمند خود و چگونگی تأثیر آن بر سودآوری شما کشف کنید. همچنین مبنایی را برای پرداخت غرامت به کارکنان خود برای زمان کارشان فراهم می کند، در حالی که انواع مختلف حقوق مرخصی کارمندان شما را ردیابی می کند. سیستم‌های حضور و غیاب همچنین به شما کمک می‌کنند مطمئن شوید که کارکنان شما در ابتدای شیفت کاری خود در جایی هستند که قرار است باشند و ابزارهایی را در اختیار شما قرار می‌دهند تا از هرگونه تأثیر منفی بر بهره‌وری شرکت خود جلوگیری کنید.

سوالات متداول
  • کارکرد اصلی یک سیستم حضور و غیاب چیست؟
    به مدیران این امکان را می‌دهد تا از وضعیت کارکرد پرسنل و تردد آنها اطلاع داشته باشند و بهره‌وری کارکنان را افزایش دهند.
  • چه ویژگی های کلیدی در نرم افزار ردیابی حضور و غیاب گنجانده شده است؟
    در اینجا لیست کوتاهی از ویژگی های اصلی که می توانید از بهترین نرم افزار ردیابی حضور و غیاب انتظار داشته باشید را آورده ایم: زمان سنجی: به شرکت ها کمک می کند تا سوابق دقیقی از ساعات کاری کارمندان داشته باشند. مدیریت غیبت: غیبت کارکنان و دلایل آن را پیگیری می کند تا شرکت ها بتوانند از نرخ بالای غیبت در آینده جلوگیری کنند. زمان‌بندی کارمندان: کاربران را قادر می‌سازد تا برنامه‌هایی را ایجاد و به کارمندان اختصاص دهند تا از تضادها جلوگیری کنند و از انطباق با توافق‌نامه‌های سطح خدمات اطمینان حاصل کنند. دسترسی به هر شخص به اطلاعات مربوط به خودش: به کاربران اجازه می دهد تا برگه های زمانی خود را بررسی و ویرایش کنند تا از تناقضات حقوق و دستمزد جلوگیری شود. برنامه موبایل برای iOS + Android: یک نسخه برنامه تلفن همراه که در دستگاه های تلفن همراه Android و iOS برای کارمندان میدانی یا دورکار کمک می کند. موقعیت جغرافیایی: ردیابی پرسنل مانع از ورود و خروج آنها به هنگام دوری از محل کار تعیین شده خود می شود. ردیابی بیومتریک: کارمندان را قادر می‌سازد تا با استفاده از اثر انگشت یا تشخیص چهره خود هنگام ورود و خروج از تقلب جلوگیری شود.
مقالات مرتبط بااین مقاله
دیدگاه کاربران نمایش پرطرفدارن ترین 0 دیدگاه ثبت شده است
افزودن دیدگاه جدید راجع به این مقاله ورود به حساب کاربری

لطفا وارد حساب کاربری خود شوید